Co zrobić, jeśli bankomat nie wypłacił pieniędzy a pobrał z konta? Powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z usługodawcą, do którego należy urządzenie. Reklamację do banku o zwrot pieniędzy możemy złożyć zarówno telefonicznie, internetowo, ustnie, jak i pisemnie. Jakie dane muszą znaleźć się w dokumencie?
Bankomat nie wypłacił pieniędzy – co zrobić?
Płatności internetowe coraz częściej zastępują transakcje gotówkowe. Dzięki temu, np. pieniądze z pożyczki na raty przez internet możemy odebrać bez wychodzenia z domu. Istnieją jednak miejsca, w których za usługi zapłacimy wyłącznie gotówką. Pieniądze najczęściej wypłacamy w bankomacie. Co zrobić, gdy bankomat nie wypłacił pieniędzy a pobrał z konta?
Najważniejsze jest to, aby nie panikować. Choć taka sytuacja nie zdarza się często, jest możliwa. Bankomat to tylko maszyna, która może mieć awarię. Jeśli bankomat nie wypłacił pieniędzy, powinniśmy skontaktować się z pracownikiem naszego banku. Informacja o zaistniałej sytuacji pozwoli wszcząć działania mające na celu odzyskanie naszych pieniędzy.
W jakiej sytuacji pieniądze mogą nie zostać nam wypłacone?
- jeśli nie mamy wystarczającej kwoty na koncie;
- jeśli błędnie wpisaliśmy PIN;
- jeśli przekroczyliśmy przysługujący nam dzienny limit wypłat.
Jak odzyskać niewypłacone pieniądze z bankomatu?
Jeśli bankomat pobrał pieniądze z konta, ale ich nie wypłacił, może to oznaczać awarię techniczną urządzenia. Inną przyczyną może być zabrudzona lub uszkodzona karta. W obu przypadkach warto złożyć w instytucji świadczącej dla nas usługi reklamację. Możemy to zrobić na kilka sposobów:
- telefonicznie – kontaktując się z naszym bankiem;
- internetowo – za pomocą bankowości internetowej;
- ustnie – udając się do placówki banku;
- pisemnie – zanosząc lub wysyłając do banku specjalny dokument.
Reklamacja do banku o zwrot pieniędzy – jak ją napisać?
Decydując się na ustną czy telefoniczną reklamację musimy ze szczegółami opisać zaistniałe wydarzenie. Składając zażalenie przez internet również będziemy musieli wskazać, w jakich okolicznościach pieniądze zniknęły z konta.
Pisemna reklamacja do banku o zwrot pieniędzy jest najbardziej czasochłonna. Wymaga od nas stworzenia dokumentu z danymi dotyczącymi:
- banku świadczącego dla nas usługi;
- nas samych;
- czasu i miejsca zdarzenia (warto również podać numer bankomatu, który nie wypłacił nam gotówki);
- numeru naszej karty oraz konta, na które mają zostać wpłacone pieniądze.
Dokument musi zostać przez nas podpisany i odpowiednio zaadresowany (jeśli wysyłamy go do banku pocztą).
Co zrobić, gdy bankomat wciągnął kartę?
Problematyczną sytuacją nie tylko może być niewypłacenie przez bankomat pieniędzy. Co, jeśli bankomat wciągnął kartę? Gdy stało się to w urządzeniu należącym do naszego banku, możemy liczyć na zwrot karty. Powinniśmy jednak jak najszybciej zgłosić w oddziale zaistniałą sytuację. Ważne jest to, aby dokładnie określić, który bankomat zjadł kartę. Jeśli będzie ona możliwa do odzyskania, instytucja w ciągu kilku dni przygotuje ją do odbioru.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku obcego bankomatu. Jeśli maszyna nie należy do sieci usługodawcy, z którym podpisaliśmy umowę, nasza karta po zatrzymaniu może zostać zniszczona. To przez procedury dotyczące bezpieczeństwa. Mimo wszystko należy skontaktować się z bankiem, do którego należy bankomat. Istnieje szansa, że po tymczasowej awarii maszyna “wypluje” naszą kartę.
Jak zablokować kartę do bankomatu?
Wypłata dużej sumy z bankomatu będzie niemożliwa, gdy bankomat zatrzymał naszą kartę. Pamiętajmy, że w takiej sytuacji powinniśmy ją zastrzec. Jak zablokować kartę do bankomatu? Wystarczy skorzystać z bankowości internetowej. To najszybszy sposób na zabezpieczenie dostępnych na koncie środków.
Inną opcją jest wizyta w placówce banku i kontakt z jego obsługą. Możemy również skorzystać z telefonu. Wystarczy, że skontaktujemy się z naszym usługodawcą. O blokadzie karty warto poinformować osobę, która posiada upoważnienie do naszego konta. Musimy pamiętać, że aktywny rachunek jest jednym z warunków ubiegania się o pożyczkę online. Za pomocą konta będziemy musieli wykonać opłatę weryfikacyjną.
Zablokowana karta bankomatowa – kiedy bankomat może zatrzymać kartę?
Dlaczego nie mogę wypłacić pieniędzy z bankomatu? Przyczyną może być zablokowana karta bankomatowa. Maszyna może zatrzymać kartę w przypadku:
- braku dostępnych środków na koncie;
- kilkakrotnie błędnie wpisanego PINu;
- jej wcześniejszego zastrzeżenia;
- jej uszkodzenia lub zabrudzenia;
- przekroczenia jej terminu ważności.
- Pamiętajmy, że pieniędzy z konta nie wypłacimy np. wtedy, gdy toczy się wobec nas postępowanie egzekucyjne. Komornik może przejąć dostęp do naszego rachunku na poczet spłaty zaległości.